22 mei 2023

JO11 kampioen 2e klasse

Zaterdag 20-05-2023 was het zover. De laatste wedstrijd van het seizoen EN het moest een overwinning worden om het kampioenschap binnen te halen. Een gelijk spel zou niet voldoende zijn geweest aangezien we vorige week de punten hebben achtergelaten bij de nummer 2 op de ranglijst Mifano. Zij zaten ons dus nog behoorlijk op de hielen!
Deze keer was ASV JO11-2 onze tegenstander. We begonnen de wedstrijd met een paar prima aanvallen die helaas geen doel troffen. Over, naast, op de paal en een paar reddingen van de keeper, voorkwam dat wij op voorsprong kwamen. Het was namelijk ASV die wel effectief met hun kans omging en op een 0-1 voorsprong kwam. In het 2e kwart zet Rover Aarts een prima aanval op en speelde de bal perfect naar de vrijstaande Fedde Lukassen die de bal dan ook heel netjes in het doel werkte en voor de 1-1 zorgde. Daarna tekende Rover Aarts zelf ook voor de 2-1. Een mooie ruststand! In het 3e kwart waren we van plan de voorsprong verder uit te breiden, maar ook nu bleek ASV effectief en verzilverde hun tweede kans naar een 2-2. Deze kleine tegenslag was echter maar van korte duur want Rover Aarts was daarna met een heel slim puntertje verantwoordelijk voor de 3-2. De voorsprong was er weer, alleen voetbalt het wel prettiger als de marge groter is. Han Gilsing kreeg de bal in de voeten aangespeeld, dribbelt op en haalt van afstand doeltreffend uit naar 4-2. Vervolgens mag Sam Vermeulen nog tekenen voor een mooie 5-2, en was het slotakkoord aan Tim vd Linden die een corner perfect afrond met een “volly” en de eindstand beslist op 6-2.
We hebben het kampioenschap uitgebreid gevierd met een hapje en drankje in de kantine, een rondrit door Mariahout op een platte kar en aansluitend nog zwemmen bij Fam. Vermeulen.
Een mooie en verdiende afsluiting van een sportief seizoen. Trots op deze jongens en meisjes!