14 november 2021

Corona update: nieuwe regels vanaf 13 november

Naar aanleiding van de persconferentie van vrijdag 12 november gelden met ingang van zaterdag 13 november onderstaande richtlijnen bij VV Mariahout om gezamenlijk het corona-virus te bestrijden. Wij verzoeken iedereen om de regels goed door te lezen en zich te houden aan de regels, zodat sporters veilig hun sport kunnen blijven beoefenen en dat het voor vrijwilligers fijn blijft om hun taken uit te voeren.

Onze velden
De velden zijn enkel toegankelijk voor sporters en de functionarissen die aanwezig moeten zijn voor de training of het spelen van wedstrijden. Hieronder vallen trainers, leiders, scheidsrechters, bestuursleden en vrijwilligers die aanwezig moeten zijn om wedstrijden mogelijk te maken, zoals consuls en terreinbeheerders. Ook chauffeurs vallen onder deze vrijwilligers. Wij verzoeken iedereen wel de redelijkheid in acht te nemen. Een team dat uit acht personen bestaat, heeft bijvoorbeeld geen acht chauffeurs nodig. Kom uw kind pas aan het einde van de training/wedstrijd ophalen en verlaat het sportpark erna zo spoedig mogelijk. Wij verzoeken ouders die hun kinderen komen brengen of ophalen dit bij de toegangspoort of de parkeerplaats te doen.

Onze kleedaccommodatie
De kleedaccommodatie is open, maar alleen toegankelijk voor sporters en hun begeleiders. Sporters vanaf 18 jaar dienen een geldig coronatoegangsbewijs te hebben.

Onze kantine
Onze kantine is open op zaterdag en zondag tot uiterlijk 20.00 uur. Op donderdagavond is de kantine gesloten. Alleen voetballers, begeleiders en functionarissen hebben toegang tot de kantine en het terras, en alleen met een geldig coronatoegangsbewijs (CTB). Dit kan op elk moment door een vrijwilliger worden gecontroleerd. Er zijn alleen zitplaatsen. Om misverstanden te voorkomen: de kantine en het terras mogen niet gebruikt worden om een wedstrijd op het hoofdveld te bekijken.

Andere verenigingen

De regels kunnen bij elke club enigszins afwijken. Kijk op de site van de club die je moet bezoeken en heb respect voor de regels die er gelden, ook als deze afwijken van de regels bij VV Mariahout.

OPROEP:

Wij willen jullie medewerking vragen om te assisteren met de controle op het CTB bewijs. Met name voor de weekenden hebben wij jullie hulp nodig. Aanmelden hiervoor kan via info@vvmariahout.nl. Wij nemen vervolgens contact op om de planning door te nemen.

De regels zijn soms moeilijk uitvoerbaar en uitzonderingen op de regel zijn soms makkelijk te verzinnen. Iedereen weet echter wat er in de basis met de regels bedoeld wordt. Laten we er samen voor zorgen dat deze lastige maatregelen snel kunnen worden opgeheven. Neem je verantwoordelijkheid en draag bij aan een gezonde club.

Namens bestuur van VV Mariahout alvast bedankt voor de medewerking!