20 mei 2019

Milheezer Boys - Mariahout: 2-1

Voor beide ploegen stond er niets meer op het spel en dat kon je in de eerste helft ook goed zien. De eerste kans was voor Tim Barten die in de eerste minuut in de zestien aangespeeld werd, zich vrij speelde en de bal op het Milheezer doel afvuurde, maar keeper Nick Borsboom reageerde alert en kon het doelpunt voorkomen. In de 18e minuut schoot Sander Scheepers vanaf de zijlijn enkele centimeters over het doel. Mariahout maakte in de eerste helft het spel, maar kwam toch achterstand. In de 24e minuut werkte Kevin Ketelaars de bal met het hoofd in eigen doel en zette de onfortuinlijke 1-0 op het scorebord. Een hard gelag voor Mariahout aangezien Milheeze tot dan toe nog geen kans had gecreëerd. In het restant van de eerste helft lukte het beide teams niet om meer kansen te creëren.

Het begin van de tweede helft was voor Milheeze Boys en dat werd beloond met een doelpunt. Vanaf rechts werd de bal hard voor het doel door geschoten en door iedereen van Mariahout gemist. De bal kwam daardoor voor de voeten van aanvaller Twan Nooijen die de 2-0 binnen schoot. Sander Scheepers viel geblesseerd uit en werd vervangen door A-speler Luciano Deben. Kort daarna werd ook A-speler Tim Aarts gewisseld die op zondag zijn tweede wedstrijd van het weekend speelde. Hij werd vervangen door Huib van Zutphen. Mariahout liet het hoofd niet hangen en ging op zoek naar de aansluitingstreffer. De verdiende goal kwam in de 82e minuut. Tim Barten zette zelf de aanval op  en zocht de combinatie met Luuk Leenders. Luuk ging de combinatie aan, gaf de bal perfect terug op Tim die zowel de spelers als de keeper op het verkeerde been zette en de bal met buitenkant voet tegen de touwen schoot: 1-2. Mariahout zette in de slotfase nog wel wat aan, maar de tijd was te kort om er voor nog een puntje uit te slepen.

Aanstaande zondag speelt Mariahout de laatste wedstrijd van het seizoen tegen Stiphout-Vooruit. In tegenstelling tot de voorgaande thuiswedstrijden start de wedstrijd niet om 14:00 uur, maar om 14:30 uur.